Add

Sunday, January 15, 2012

Phnom Penh & Siem Reap, Cambodia (30 June - 2 July 2011)

Flight : RM42 per pax with Air Asia ~ wargh....!!

Hotel : Royal Inn Hotel, Phnom Penh USD140 including 4 days and 3 nights in Superior Room, return airport transfer, daily breakfast and 1 dinner for 2 pax

Tour : Private tour to Siem Reap USD150 per car (return trip to Angkor Wat - 4 hours from Phnom Penh to Siem Reap)

Angkor Wat Entrance ticket : USD20 per pax (1 day visit)

Phnom Penh Private City Tour : USD20 per pax (excluding entrance ticket)

Highlights : Angkor Wat, Killing Field (Choeung Ek), Independence Monument, National Museum, Royal Palace and Silver Pagoda, Wat Phnom, Tuol Sleng Genocide Museum, shopping at Russian Market, Sovannah and Surya Shopping Complex


Pada awalnya, aku pegi Cambodia dengan husband aku. Tapi last2 minute husband terpakse batalkan atas sebab tugas rasmi Jabatan (pergh..citer nak best..). So last2 skali husband aku beli flight tiket untuk makcik aku untuk temankan aku. Tapi sebenarnya ok je kalau aku pegi sorang..tapi dia tak bagi..hihi.

Pegi Cambodia ni pun adalah satu pengalaman yang menarik. Yang pahit ade, yang manis pun ade.. Budaya dan bahasa yang berbeza bg kelainan sikit la pd holiday kali ni. Bagusnya kite melawat 3rd world country ni, membuatkan kite bersyukur dengan apa yang kita ada dan apa yang negara kite ada.

Nampak gambar mcm best je breakfast kat luar. Tak tau situ habuk2 & asap2 kereta lalu lalang kat situ..haha


Shopping di Russian Market

Angkor Wat, Siem Reap


Tuol Sleng Genocide Museum

Sebelum ni, tempat ni adalah sekolah Chao Ponhea Yat High School. Lepas menang civil war, tentera Khmer tukar sekolah ni jadi penjara, tempat seksa tahanan dan interrogate orang. Lepas tu tukar nama jadi Security Prison 21 (S-21).  

The Killing Field (Choeung Ek)

No comments:

Post a Comment